
מי הם מותגי אופני הטריאתלון הפופולריים ביותר בעולם איש הברזל?
שלחו לחברים
ועל סמך מה , למה ומדוע מעדיפים הקונים/הספורטאים לרכוש מותג כזה או אחר ?
מה ולמה הקהל מעדיף ?
ועל מי הוא סומך?
אנחנו אוהבים לייצר עבורכם.ן כתבות בלתי תלויות ( יחסית ) ולא רק סתם כתבות שיווקיות .
זאת אומרת שברור שאנחנו כותבים מפוזיציה ואינטרס אבל מביאים דברים גם בשם אומרם או נתונים מהרשת .
הפעם בחרנו בכתבה שפורסמה באתר triathlete.com
שם פורסם סקר שנערך בקרב 800 טריאתלטים בתחרויות איש ברזל ,
יחד עם נתונים וסקר מאליפות העולם של איירונמן בקונה.
הסקר מספק תמונה מרתקת על העדפות המותגים בעולם הטריאתלון.
בעוד שלרוב הטריאתלטים בעולם יש זוג אופניים אחד בלבד המיועד לתחרויות,
הבחירות שלהם חושפות תובנות מעניינות על אמון במותגים ושיווק.
המותגים המובילים יפתיעו את הקוראים בארץ , היות וחלק מהמותגים הכי חזקים ופופולאריים בעולם , לא לוקחים חלק ״במירוץ החימוש בארץ ״.
אז מסתבר שיש לנו קרב צמוד בפסגה
ובראש הרשימה, בפער קטן,
נמצא המותג Cervelo,
שממשיך לשמור על מעמדו כאחד המותגים המובילים והפופולריים ביותר בקרב טריאתלטים.
אבל !
מיד אחריו ובפער קטן,
נמצא המותג Quintana Roo
שאנחנו בליטלי היבואנים הרשמיים שלו .
ונרשה לעצמנו רגע להוסיף שזהו מותג חזק , מוכר , עולמי ובעל שם שבארץ עדיין לא מספיק מוכר ומוחדר .
אבל הפוטנציאל יצירת שוק ,
ערך מותג ,
סחירות וביצועים בהחלט קיים ולמי שמתחבט ,
מתלבט
אין מקום לדאגה היות ושחור על גבי לבן ,
גם בעולם המותג הזה עומד בחזית לפני הרבה מותגים ויצרנים אחרים ...
ובמספרים ע״פ הסקר הנ״ל :
1.סרוולו 23%
2.קווינטנה רו 20%
3.טרק 17%
4.ארגון 18 16%
5.ספשלייזד 15%
אלו הם חמשת הברנדים הראשונים בסקר של המשתתפים החובבים בתחרויות האיש ברזל .
אוקיי
חשוב להבין היטב את ההבדלים בין המקצוענים לחובבים .
ברור שהחלון ראווה של התחום זה המקצוענים ,
חברות רבות משקיעות לא מעט כסף ומשאבים לצייד את הטריאתלטים הכי טובים באופניים שלהם על מנת להוכיח עליונות הציוד והיצור שלהם על ידי המשתמשים והתוצאות .
אולם כאן מדובר במירוץ חימוש וכספים ולא במירוץ התמורה הכי גבוה .
אותנו כאמור מעניין החלוץ שקם לתחייה
Quintana Roo
החברה שהינה ממציאת אופני הטריאתלון הייעודיים. במסע קאמבק מדהים .
החברה מציגה פער פופולריות עצום על פני המתחרות שלה בעולם .
היא קרובה מאוד ל-Cervelo בסקר Triathlete,
אך נמוכה בספירת קונה ( בקרב המקצוענים והספורטאים שמגיעים לאליפות העולם) ,
במיוחד בשדה הגברים.
פופולרית באופן משמעותי יותר בקרב נשים וספורטאים אמריקאים.
החברה החליטה להמשיך לצמוח ולגדול בקרב הלקוחות המידייים שלה ולקחה חסות מרכזית במותג העולמי
״IRONMAN"
היא מבצעת הסכמי חסויות עם אתלטים בולטים בתחום וסימנה את רצונה לבלוט גם בתחום זה , אבל עם רצון להוכיח שהאופניים קובעות לא מעט.
ה DNA של קווינטנה רו הוא "טריאתלון-תחילה" מיום היווסדו.
המותג ידוע בהתמקדותו בהיגוי ויציבות בעולם האמיתי, ולעתים קרובות מתואר כ"טוב ביותר בקטגוריה".
הם אומנם מעט איחרו להצטרף ״למסיבת האינטגרציה המלאה״ , אבל כעת סגרו פערים ודוהרים קדימה ללא דופי .
החברה טיפחה ומטפחת קהל לקוחות נאמן על ידי בניית אמון המבוסס על חווית רכיבה עילאית.
לקוחותיה מעריכים את התחושה המוחשית של יציבות, נוחות ושליטה, שמתורגמת ישירות לביטחון ולהפחתת עייפות במהלך מרוץ ארוך.
בשורה התחתונה האמון מתבטא בכמות המכירות הבלתי ניתנת לערעור !
אחת הסיבות המרכזיות להצלחת המותג בקרב החובבים היא תחושת היציבות וההיגוי של האופניים עוד לפני מירוץ החימוש באירודינמיות ומשקל.
היכולת להישאר בתנוחה אווירודינמית בביטחון ברוחות צד ובירידות מהווה יתרון ביצועים עצום בעולם האמיתי, שלא תמיד מופיע בגרף CFD.
התמקדות זו באיכות הרכיבה ובתכונות ידידותיות למשתמש (כמו מערכות שתייה קלות לניקוי ) מהדהדת בקרב ספורטאים שמעדיפים נוחות ובטיחות לאורך מרחק מרוץ מלא ואז מתפנים לתת בראש.
הנתונים הדמוגרפיים תומכים בכך.
הפופולריות שלהם בקרב נשים וספורטאי Age-Group אמריקאים , מרמזת שמסר זה פוגע במטרה בפלח שוק ספציפי וגדול.
הצמיחה האחרונה שלהם באירופה מראה שמסר זה מתחיל להיות מתורגם גם ברמה הגלובלית.
לסיכום, האמון ב-QR אינו בנוי על מספר הניצחונות המקצועניים הגדול ביותר, אלא על מוניטין של הפיכת חווית יום המרוץ לחוויה טובה יותר.
הם מוכרים ביטחון, לא רק מהירות.
אם ננסה להכנס לפסיכולוגית רכישה אנחנו נתמקד במושג אמון
או אמון בשוק בעל סיכון גבוה
בענף ספורט הדורש השקעה כה עצומה של זמן, כסף ומאמץ פיזי, ספורטאים צריכים להיות בעלי ביטחון מוחלט בציוד שלהם. "אמון" אינו מושג מופשט; הוא מורכב מהוכחות מוחשיות ואמונה בלתי מוחשית.
הוא המטבע שבאמצעותו מותגים רוכשים את נאמנות הלקוחות.
עפ מחקרים מסתבר שהמילה הגדולה הזאת ״אמון במוצר ״
ניתנת לפירוק לארבעה עמודי תווך .
1. ביצועים ומורשת (היסוד):
זהו אמון הנבנה על היסטוריה של הצלחה. פרמטר זה נשען על ההיסטוריה של המותגים בפלח התחרותי. ניצחונות בקרב המקצועניים , חידושים חלוציים שהם כיום חלק מה-DNA של הספורט. זהו האמון הנובע ממוניטין מוכח.
2. אימות והוכחה חברתית (רואים אותך):
זהו פרמטר של אמון הנבנה על ידי היותך נראה בשטחי ההחלפה , בתחרויות , באימונים ובכמויות. תוך שימוש בחסויות אגרסיביות למקצוענים ודומיננטיות בספירת קונה כדי ליצור נרטיב מוחץ של "אלה האופניים המנצחים". זהו אמון באמצעות התחברות להצלחה.
3. הנדסה ועיצוב ממוקד-משתמש (בידול):
זהו אמון פרמטר של אמון הנבנה על ידי פתרון בעיות מהעולם האמיתי.
נניח כמו קווינטנה רו בשוק האמריקני שנודעים בזכות היגוי ויציבות מעולים שגורמים לספורטאים להרגיש בטוחים יותר על הכביש.
4. נגישות ופרקטיות (אפשרי):
זהו אמון הנבנה על ידי הסרת חסמים. כאן מדובר בכמה קלה ההתאמה לאופניים והעליה עליהם .קלות שירות ותמורה.
זהו האמון שנרכש על ידי היותך הבחירה החכמה, האמינה והברת השגה עבור קהל רחב.
הבנת הפילוח הזה היא המפתח לפענוח שוק אופני הטריאתלון המודרני.
המאמר והסקר שהבאנו מבהירים מדוע קווינטנה רו היא אחד מהשמות הכי גדולים בענף .
מה הגורם
לפופולאריות ( העדר גורם יחיד, אלא מהיכולת של מותג לזכות באמון של קהל יעד ספציפי, על ידי מתן מענה מדויק לערכים, לצרכים ולשאיפות שלו)
ובשורה התחתונה הנחישות שלנו להביא את הבשורה של קווינטנה רו ללקוחות הנוכחיים והעתידים שלנו והמשך מגמת ההבנה וההכרה שמדובר במותג עולמי בינלאומי עם שם , שוק , מודעות , נראות ותוצאות !!!
ועל סמך מה , למה ומדוע מעדיפים הקונים/הספורטאים לרכוש מותג כזה או אחר ?
מה ולמה הקהל מעדיף ?
ועל מי הוא סומך?
אנחנו אוהבים לייצר עבורכם.ן כתבות בלתי תלויות ( יחסית ) ולא רק סתם כתבות שיווקיות .
זאת אומרת שברור שאנחנו כותבים מפוזיציה ואינטרס אבל מביאים דברים גם בשם אומרם או נתונים מהרשת .
פעם בחרנו בכתבה שפורסמה באתר triathlete.com
( בסוף הכתבה - קיושר לכתבת מקור )
שם פורסם סקר שנערך בקרב 800 טריאתלטים בתחרויות איש ברזל ,
יחד עם נתונים וסקר מאליפות העולם של איירונמן בקונה.
הסקר מספק תמונה מרתקת על העדפות המותגים בעולם הטריאתלון.
בעוד שלרוב הטריאתלטים בעולם יש זוג אופניים אחד בלבד המיועד לתחרויות,
הבחירות שלהם חושפות תובנות מעניינות על אמון במותגים ושיווק.
המותגים המובילים יפתיעו את הקוראים בארץ , היות וחלק מהמותגים הכי חזקים ופופולאריים בעולם , לא לוקחים חלק ״במירוץ החימוש בארץ ״.
אז מסתבר שיש לנו קרב צמוד בפסגה
ובראש הרשימה, בפער קטן,
נמצא המותג Cervelo,
שממשיך לשמור על מעמדו כאחד המותגים המובילים והפופולריים ביותר בקרב טריאתלטים.
אבל !
מיד אחריו ובפער קטן,
נמצא המותג Quintana Roo
שאנחנו בליטלי היבואנים הרשמיים שלו .
ונרשה לעצמנו רגע להוסיף שזהו מותג חזק , מוכר , עולמי ובעל שם שבארץ עדיין לא מספיק מוכר ומוחדר .
אבל הפוטנציאל יצירת שוק ,
ערך מותג ,
סחירות וביצועים בהחלט קיים ולמי שמתחבט ,
מתלבט
אין מקום לדאגה היות ושחור על גבי לבן ,
גם בעולם המותג הזה עומד בחזית לפני הרבה מותגים ויצרנים אחרים ...
ובמספרים ע״פ הסקר הנ״ל :
1.סרוולו 23%
2.קווינטנה רו 20%
3.טרק 17%
4.ארגון 18 16%
5.ספשלייזד 15%
אלו הם חמשת הברנדים הראשונים בסקר של המשתתפים החובבים בתחרויות האיש ברזל .
אוקיי
חשוב להבין היטב את ההבדלים בין המקצוענים לחובבים .
ברור שהחלון ראווה של התחום זה המקצוענים ,
חברות רבות משקיעות לא מעט כסף ומשאבים לצייד את הטריאתלטים הכי טובים באופניים שלהם על מנת להוכיח עליונות הציוד והיצור שלהם על ידי המשתמשים והתוצאות .
אולם כאן מדובר במירוץ חימוש וכספים ולא במירוץ התמורה הכי גבוה .
אותנו כאמור מעניין החלוץ שקם לתחייה
Quintana Roo
החברה שהינה ממציאת אופני הטריאתלון הייעודיים. במסע קאמבק מדהים .
החברה מציגה פער פופולריות עצום על פני המתחרות שלה בעולם .
היא קרובה מאוד ל-Cervelo בסקר Triathlete,
אך נמוכה בספירת קונה ( בקרב המקצוענים והספורטאים שמגיעים לאליפות העולם) ,
במיוחד בשדה הגברים.
פופולרית באופן משמעותי יותר בקרב נשים וספורטאים אמריקאים.
החברה החליטה להמשיך לצמוח ולגדול בקרב הלקוחות המידייים שלה ולקחה חסות מרכזית במותג העולמי
״IRONMAN"
היא מבצעת הסכמי חסויות עם אתלטים בולטים בתחום וסימנה את רצונה לבלוט גם בתחום זה , אבל עם רצון להוכיח שהאופניים קובעות לא מעט.
ה DNA של קווינטנה רו הוא "טריאתלון-תחילה" מיום היווסדו.
המותג ידוע בהתמקדותו בהיגוי ויציבות בעולם האמיתי, ולעתים קרובות מתואר כ"טוב ביותר בקטגוריה".
הם אומנם מעט איחרו להצטרף ״למסיבת האינטגרציה המלאה״ , אבל כעת סגרו פערים ודוהרים קדימה ללא דופי .
החברה טיפחה ומטפחת קהל לקוחות נאמן על ידי בניית אמון המבוסס על חווית רכיבה עילאית.
לקוחותיה מעריכים את התחושה המוחשית של יציבות, נוחות ושליטה, שמתורגמת ישירות לביטחון ולהפחתת עייפות במהלך מרוץ ארוך.
בשורה התחתונה האמון מתבטא בכמות המכירות הבלתי ניתנת לערעור !
אחת הסיבות המרכזיות להצלחת המותג בקרב החובבים היא תחושת היציבות וההיגוי של האופניים עוד לפני מירוץ החימוש באירודינמיות ומשקל.
היכולת להישאר בתנוחה אווירודינמית בביטחון ברוחות צד ובירידות מהווה יתרון ביצועים עצום בעולם האמיתי, שלא תמיד מופיע בגרף CFD.
התמקדות זו באיכות הרכיבה ובתכונות ידידותיות למשתמש (כמו מערכות שתייה קלות לניקוי ) מהדהדת בקרב ספורטאים שמעדיפים נוחות ובטיחות לאורך מרחק מרוץ מלא ואז מתפנים לתת בראש.
הנתונים הדמוגרפיים תומכים בכך.
הפופולריות שלהם בקרב נשים וספורטאי Age-Group אמריקאים , מרמזת שמסר זה פוגע במטרה בפלח שוק ספציפי וגדול.
הצמיחה האחרונה שלהם באירופה מראה שמסר זה מתחיל להיות מתורגם גם ברמה הגלובלית.
לסיכום, האמון ב-QR אינו בנוי על מספר הניצחונות המקצועניים הגדול ביותר, אלא על מוניטין של הפיכת חווית יום המרוץ לחוויה טובה יותר.
הם מוכרים ביטחון, לא רק מהירות.
אם ננסה להכנס לפסיכולוגית רכישה אנחנו נתמקד במושג אמון
או אמון בשוק בעל סיכון גבוה
בענף ספורט הדורש השקעה כה עצומה של זמן, כסף ומאמץ פיזי, ספורטאים צריכים להיות בעלי ביטחון מוחלט בציוד שלהם. "אמון" אינו מושג מופשט; הוא מורכב מהוכחות מוחשיות ואמונה בלתי מוחשית.
הוא המטבע שבאמצעותו מותגים רוכשים את נאמנות הלקוחות.
עפ מחקרים מסתבר שהמילה הגדולה הזאת ״אמון במוצר ״
ניתנת לפירוק לארבעה עמודי תווך .
1. ביצועים ומורשת (היסוד):
זהו אמון הנבנה על היסטוריה של הצלחה. פרמטר זה נשען על ההיסטוריה של המותגים בפלח התחרותי. ניצחונות בקרב המקצועניים , חידושים חלוציים שהם כיום חלק מה-DNA של הספורט. זהו האמון הנובע ממוניטין מוכח.
2. אימות והוכחה חברתית (רואים אותך):
זהו פרמטר של אמון הנבנה על ידי היותך נראה בשטחי ההחלפה , בתחרויות , באימונים ובכמויות. תוך שימוש בחסויות אגרסיביות למקצוענים ודומיננטיות בספירת קונה כדי ליצור נרטיב מוחץ של "אלה האופניים המנצחים". זהו אמון באמצעות התחברות להצלחה.
3. הנדסה ועיצוב ממוקד-משתמש (בידול):
זהו אמון פרמטר של אמון הנבנה על ידי פתרון בעיות מהעולם האמיתי.
נניח כמו קווינטנה רו בשוק האמריקני שנודעים בזכות היגוי ויציבות מעולים שגורמים לספורטאים להרגיש בטוחים יותר על הכביש.
4. נגישות ופרקטיות (אפשרי):
זהו אמון הנבנה על ידי הסרת חסמים. כאן מדובר בכמה קלה ההתאמה לאופניים והעליה עליהם .קלות שירות ותמורה.
זהו האמון שנרכש על ידי היותך הבחירה החכמה, האמינה והברת השגה עבור קהל רחב.
הבנת הפילוח הזה היא המפתח לפענוח שוק אופני הטריאתלון המודרני.
המאמר והסקר שהבאנו מבהירים מדוע קווינטנה רו היא אחד מהשמות הכי גדולים בענף .
מה הגורם
לפופולאריות ( העדר גורם יחיד, אלא מהיכולת של מותג לזכות באמון של קהל יעד ספציפי, על ידי מתן מענה מדויק לערכים, לצרכים ולשאיפות שלו)
ובשורה התחתונה הנחישות שלנו להביא את הבשורה של קווינטנה רו ללקוחות הנוכחיים והעתידים שלנו והמשך מגמת ההבנה וההכרה שמדובר במותג עולמי בינלאומי עם שם , שוק ,
מודעות , נראות ותוצאות !!!
קישור לכתבת המקור
https://www.triathlete.com/gear/bike/what-are-the-most-popular-triathlon-bikes